Generalforsamling Aalborg Biavlerforening |
|||
Tirsdag den 26. september 2023, kl. 19 i Infohuset |
|||
Dagsorden
1. Valg af dirigent 2. Beretning 3. Regnskab 4. Fastsættelse af kontingent 5. Indkomne forslag 6. Valg
|
|||
a. |
Valg af formand |
|
|
b. |
Valg af 2 bestyrelsesmedlemmer: |
||
Afgår efter tur:
|
Pia Harder |
||
c. |
Valg af suppleanter |
||
Afgår efter tur: |
Albert Schütze |
||
d. |
Valg af revisor |
||
Afgår efter tur: |
Lars Jacobsen Hasage |
||
e. |
Valg af revisorsuppleant: |
||
Afgår efter tur: |
Ingen |
||
|
|
||
|
|||
8. Eventuelt |
|||
Eventuelle forslag til behandling på generalforsamlingen skal sendes til Marius Lorentzen, og skal være formanden i hænde senest den 19. september
|
Ad punkt 1.
Formanden bød velkommen.
Johannes Svaneborg blev valgt som dirigent. Han konstaterede, at Generalforsamlingen var lovligt indkaldt og takkede for valget.
Formandens beretning ved generalforsamlingen 26. september 2023
Så er der gået et år igen.
Det var efter min mening et godt biår, jeg har dog hørt andre der har give udtryk for det modsatte.
Der var nogle gode dage i april, og hen til sidst i maj ret svingende.
Yngelproduktionen var godt i gang sidst i maj.
Det var varmt og tørt i juni, så sidst i juni var der lusehonning.
Juli var meget våd så trækket var begrænset. August og også september ret lune.
4. oktober
Honning bedømmelse på Food collage.
1. Janne Skagbæk
2. Knud Poulsen
3. Albert Schütze
4. Johannes Svaneborg
5. Evan Lund og Børge Nielsen
Der blev serveret en fantastisk 3 retters menu.
Oxalsyre-behandling samt hygge med gløgg og æbleskiver.
Der kom kun 8, så der bliver ikke et tilsvarende arrangement i 23.
Foredrag af Tonny Tychsen.
Han fortalt sin biavl, speciel drift med 1 yngelmagasin og meget mere
Et rigtig godt foredrag.
Foredrag af Frank Nielsen fra Hanherred.
Han havde fokus på timeforbrug, honningudbytte og driftsform.
Et rigtig godt foredrag.
Infomøde i klubhuset.
Karen Mette og Pia havde arrangeret et infomøde for dem der gerne vil være biavlere.
Der var mødt 10 interesserede som fik en god oplevelse.
Skolebigården åbner.
Der var lidt vintertab, og bierne var allerede godt i gang.
Vi høstede over 200 kg og fil lavet nogle aflæggere.
Sidste dag i skolebigården var 5. september.
En tak til dem der har passet skolebigården i løbet af året.
Også en tak til kaffe bryggerene og Johannes for at slæbte øl og sodavand derud.
Og ikke mindst en tak til dem der tog kage med til kaffen.
Vi var på besøg hos Ivan Nielsen.
Her fik vi en gennemgang af hans dronningeavl m.m.
En tak til Janne fordi hun igen i år arrangerede at der kunne købes billige glas. Der er rigtig meget arbejde i at fordele 4 paller glas.
En tak til bestyrelsen der gør et stort arbejde og gør det lettere at være formand.
Også en tak til de mange medlemmer der altid møder op til arrangementerne og dermed gør dem til en god oplevelse.
Kasseren aflagde regnskabet, som blev godkendt.
Det blev oplyst, at Niels er i gang med MobilePay oprettelse - en længere process
Ingen ændringer af kontingentet
Ingen indkomne forslag
Valg:
Formanden genvalgt
Bestyrelsesmedlemmerne Pia og Børge er genvalgt
2. Suppleant Albert er genvalgt
Revisor Lars genvalgt.
Revisor suppleant. Der er ingen på valg
Skolebigårds udvalget genvalgt.
Årets arbejde.
Se formandens beretning
Se under Formandens beretning
Efter konstituering